Beste handchirurgische zorg in Groningen PCG

Plastische Chirurgie Groningen

Hoogwaardige zorg binnen handbereik

Hand en pols chirurgie heeft als doel het herstellen van de functie van de hand of pols. Aandoeningen van de hand en pols, waaronder letsels van pezen, zenuwen, botten en weke delen van de vingers en duim worden behandeld om alle onderdelen van de hand weer zo goed als mogelijk te laten functioneren.

Hieronder vindt u een overzicht van de operaties die wij uitvoeren.

Hand en pols chirurgie

Carpaal tunnel syndroom CTS

CTS is een beknelling van de middelste zenuw (nervus medianus) ter hoogte van het polsgewricht. De beknelling geeft een pijnlijk / tintelend gevoel in de duim, wijsvinger en middelvinger.

Ziekte van Dupuytren

De ziekte van Dupuytren is een afwijking in de hand, die wordt veroorzaakt door zogenaamde verbindweefseling van het peesblad in de handpalm.
Een gevolg hiervan is dat uw vingers krom gaan staan.

Ganglion

Een ganglion is een goedaardige, omkapselde holte die gevuld is met geleiachtig vocht. Het ontstaat vanuit een peesschede of een gewrichtskapsel.

Mallet vinger

Dit wordt ook hamervinger genoemd. De strekpees is hierbij losgescheurd van het laatste vingerkootje. Hierdoor kunt u dit kootje niet meer strekken.

Compressie ulnaris zenuw

Ulnaropathie is een storing in de functie van één van de armzenuwen: de nervus ulnaris of elleboogzenuw.

Trigger vinger

Door een verdikking van de peesschede, loopt de pees vast. U kunt dan niet zonder hulp uw vinger strekken.

Ziekte van Quervain

Irritatie of ontsteking van het slijmvlies in een peeskoker aan de duimzijde van de pols. Hierdoor ontstaat een zwelling en verdikking in de ruimte rond de peeskoker, waardoor duim- en polsbewegingen pijnlijk zijn.

handchirurgie expert PCG Plastische Chirurgie Groningen

Hoogwaardige zorg binnen handbereik

De plek in Groningen voor laagdrempelig, de beste handchirurgie

Kijk uit. Jezelf mooier maken kan lelijk uitpakken.

Kies voor het mooiste resultaat.

Kies voor een plastisch chirurg van PCG

Plastische Chirurgie Groningen